فروش میلیاردی رسوایی!

وب هکس

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سینما و بازیگران ایران
هنر نزد ایرانیان است و بس
«رسوايي» با 2 ميليارد تومان فروش پر مخاطب‌ترين فيلم اكران نوروزي شد
افتتاحيه ميلياردي سينماي ايران در سال 92
مسعود ده‌نمكي: مردم با تماشاي «رسوايي»، آبروداري كردند!
 

 

گروه سينماي ايران - معصومه جلالي: فروش فوق‌العاده فيلم «رسوايي» ساخته مسعود ده‌نمكي و كاركرد قابل قبول «تهران 1500» و «حوض نقاشي» در گيشه، روزهاي پر رونقي را براي سينماها در ايام نوروزي رقم زدند.
به گزارش خبرنگار «باني فيلم»، فيلم «رسوايي» همچون 3 فيلم قبلي مسعود ده‌نمكي موفق شد مخاطبان پر شماري را جذب سالن‌هاي سينما كند. نكته جالب توجه در فروش «رسوايي»، آمار فوق‌العاده گيشه اين فيلم در سينماهاي شهرستان‌ها و سينماهاي جنوب شهر تهران است. سالن‌هايي كه مدت‌ها بود با تماشاگراني اندك روز را به شب مي‌رساندند با اكران فيلم «رسوايي» پس از مدت‌ها شاهد تماشاگران پر تعداد شدند.
«رسوايي» با پايان تعطيلات در مجموع فروش تهران و شهرستان‌ به رقم 2 ميليارد تومان رسيد تا پر فروش‌ترين فيلم اكران نوروزي باشد.
جالب اينكه دومين فيلم پر فروش اكران نوروزي، فيلم «تهران 1500» بود تا براي اولين بار يك انيميشن ايراني بتواند به فروش خوب دست يابد. «تهران 1500» در مجموع فروش تهران و شهرستان از مرز يك ميليارد تومان عبور كرد. «حوض نقاشي» هم به عنوان فيلم برگزيده تماشاگران سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر موفق شد به فروش 900 ميليون توماني دست يابد.
«رژيم طلايي» و «قاعده تصادف» ديگر فيلم‌هاي اكران نوروزي بودند كه فروششان پايين‌تر از انتظار بود.
ده‌نمكي: مردم ثابت كردند براي حرف‌هايي كه طرح مطالبات آنها باشد ارزش قائلند
كارگردان فيلم «رسوايي» با بيان اينكه مردم هميشه نسبت به ساخته‌هايم لطف داشته‌اند درخصوص ميزان استقبال از فيلم در حال اكرانش معتقد است مخاطبان اين لطف را دوباره تكرار كردند.
مسعود ده‌نمكي به خبرنگار «باني فيلم» توضيح مي‌دهد: از زمان ساخت فيلم «فقر و فحشا» كه بيش از 10 سال مي‌گذرد، مردم ثابت كردند براي حرف‌هايي كه طرح مطالبات آنها باشد ارزش قائلند. حال اين حرف‌ها چه در قالب مستند باشد چه كمدي و چه ملودرام. اقبال امروز مردم از فيلم «رسوايي» چيزي جز لطف آنها را دربرندارد. اين كارگردان در مورد فروش بالاي فيلم «رسوايي» در شهرستان‌ها با وجود اينكه در سال‌هاي اخير فيلم‌ها در خارج از تهران با موفقيت گيشه روبرو نبوده، مي‌گويد: متأسفانه نگاه نخبگان جامعه به مردم ايران به شهروند درجه يك و دو خلاصه مي‌شود حتي در عالم سياست هم وضع اينگونه است. در نظرسنجي‌ها هم اغلب نظرات معطوف به مردم تهران مي‌شود اين در حالي است كه برآيند نظرات مردم در كل كشور بايد محاسبه شود و تهران بخشي از كشورمان ايران به حساب مي‌آيد. حتي فارابي و يا نشريات سينمايي هم فروش تهران را فقط اعلام مي‌كنند و ملاك قرار مي‌دهند مگر مخاطب تهراني خونش از مخاطب ساير نقاط رنگين‌تر است؟! البته در تهران هم فيلممان نسبت به همه فيلم‌ها فروش بيشتري دارد و اين نكته را از سر ضعف نگفتم!
او ادامه مي‌دهد: حتي در مورد ميزان مخاطب در تهران، بيشتر توجه‌ها به مخاطبان پرديس‌ها در نقاط شمالي شهر است تا پرديس‌ها و سينماهاي جنوب شهر تهران اما به عقيده من مطالبه مشترك مردم جغرافياي قومي و حتي سياسي را برنمي‌تابد. اتفاقاً فروش فيلم «رسوايي» در تهران در سينما شكوفه و پرديس راگا به مراتب بالاتر از برخي سينماهاي بالاي شهر است. البته قيمت بليت هم  در سينماهاي پايين‌ شهر نسبت به سينماهاي بالاي شهر پايين تر است اما نسبت جمعيت در سينماهاي هر دو منطقه با هم برابر است.
ده‌نمكي به صحبت‌هايش ادامه مي‌دهد: حتي تماشاگر خاموش سينما در سينماهاي شكوفه و راگا هم به تماشاي فيلم «رسوايي» مي‌نشينند و اين براي من بسيار حائز اهميت است.
اين كارگردان در ادامه به اين نكته اشاره مي‌كند: فروش فيلم «اخراجي‌ها» در شهرستان‌ها هم يك و نيم برابر تهران بود و اين به نظر من نشان مي‌دهد كه ظرفيت استقبال مخاطب در شهرستان نسبت به تهران بالاست. در تهران مردم مراكز تفريحي مختلفي دارند اما در شهرستان وضعيت اينگونه نيست و مردم امكانات تفريحي مختلفي ندارند. 
او مي‌گويد: به نظر من بايد بازسازي سالن‌هاي سينماهاي شهرستان جدي مورد توجه قرار بگيرد و ما بايد از اين امكان بالقوه استفاده كنيم. 
ده‌نمكي درخصوص ادامه روند فروش فيلمش مي‌گويد: متأسفانه «رسوايي» از تبليغات مناسب برخوردار نيست. همانطوركه ملاحظه مي‌كنيد فيلم «رسوايي» تبليغات شهري كمتري هم دارد، اما با اين حال موج مخاطب از اين فيلم استقبال مي‌كند و اين مردم هستند كه با تبليغات دهان به دهان مبلغ فيلم مي‌شوند. حتي در شهرستان‌ها هم سالن‌هاي خوبي به تعداد كپي درخواست شده به اين فيلم تعلق نگرفته، اما قرار است سالن‌ها در شهرستان‌ها افزايش پيدا كنند. 
 ده‌نمكي در ادامه صحبتش با بيان اينكه فروش فيلم «رسوايي» را با فروش ديگر فيلم‌هاي كمدي خود مقايسه نمي‌كنم مي‌گويد: در اكران نوروزي فيلم‌هاي كمدي پرمخاطب و دولتي كه مورد حمايت دستگاه‌ها قرار گرفته‌اند به نمايش درآمدند، اما توجه كنيم كه فيلم رسوايي در بخش خصوصي با مضمون اخلاقي ساخته شده و مورد اقبال قرار گرفته. اگر اين اقبال ادامه پيدا كند و اتفاق ويژه‌اي نيفتد تا پايان ارديبهشت براي فيلم «رسوايي» اتفاق خوبي مي‌افتد. نكته جالب در مورد منتقدان اين فيلم اينكه اين‌بار منتقدان دو جناح سياسي سعي مي‌كنند با سكوت سياسي و يا نقد منفي از كنار اين فيلم بگذرند اما جالب‌تر اينكه «رسوايي» بين مردم الفت و صميمت ايجاد كرده و طيف مردم مذهبي و سنتي فارغ از حاشيه‌ها را به تماشاي فيلم دعوت مي‌كند.
وي ادامه مي‌دهد: كمتر فيلمي در سال‌هاي اخير داشتيم كه توجه مثبت سياستمداران جناح‌هاي مختلف را به خود جلب كند اما براي فيلم «رسوايي» اين اتفاق افتاده و اين دو سليقه در كنار هم قرار گرفتند. ده‌نمكي با بيان اينكه رسوايي فيلم غيركمدي است كه پروپاگانداي تبليغاتي ندارد در مورد قاچاق اين فيلم مي‌گويد: قطعاً با فروش بالاتر فيلم، بدخواهان و يا منفعت‌طلبان براي قاچاق دست به كار مي‌شوند كه اميدوارم مانند 3 فيلم اخراجي‌ها اينطور نشود. 
استقبال مردم از فيلم «رسوايي» در كنار ساير فيلم‌هاي اكران نوروزي كه ژانرهاي طنز و غيره داشتند، مردم با نشستن به پاي تماشاي «رسوايي»، «آبروداري» كردند تا نشان دهند ذائقه مخاطب برخلاف تبليغات نادرست، ساده‌پسند نيست و اسير جوسازي‌هاي تبليغاتي هم نمي‌شوند.
علي سرتيپي: فروش فيلم «رسوايي» در شهرستان جاي بسي خوشحالي دارد
مدير پخش «رسوايي» در رابطه با فروش بالاي اين فيلم نيز مي‌گويد: با توجه به اينكه «رسوايي» فضاي كمدي ندارد، نام «اخراجي‌ها» را هم يدك نمي‌كشد و از فضاي تبليغاتي گسترده‌اي هم به نسبت اخراجي‌ها برخوردار نيست و تعداد كپي كمتري (50 كپي كمتر از اخراجي‌ها) دارد اما مجموعا در حال حاضر فروشش با «اخراجي‌هاي 3» برابري مي‌كند.  سرتيپي به خبرنگار «باني فيلم» توضيح مي‌دهد: در روزهاي آينده قرار است تعدادي سالن سينما در شهرستان‌ها اضافه شود و اين افزايش سالن، فروش فيلم را بالاتر مي‌برد.
او در مورد فروش بالاي فيلم تا به اكنون در شهرستان‌ها مي‌گويد: خوشبختانه فيلم «رسوايي» به خوبي در شهرستان‌ها با مردم ارتباط برقرار كرده. حتي در شهر مشهد فروش اين فيلم روزانه به 14 ميليون تومان مي‌رسد كه اين گيشه، جاي بسي خوشحالي دارد.
سرتيپي همچنين از استقبال مردم در سينماهاي پايين شهر چون راگا، تماشا و شكوفه به نيكويي ياد مي‌كند و معتقد است: فروش روزانه 7 ميليون يا 4 و 3 ميليون در اين سينماها باعث احياي دوباره اين سالن‌ها مي‌شود. 
بهنام بهزادی: «قاعده تصادف» به نسبت سالن هایش فروش فوق العاده ای دارد
کارگردان فیلم «قاعده تصادف» گفت:این فیلم مخاطبان خود را به سالن دعوت می کند.
بهنام بهزادی با بیان اینکه پروانه نمایش این فیلم دیر صادر و این امر باعث تاخیر در آماده شدن و تحویل نسخه نهایی فیلم به سینما ها شد و در نهایت  نسبت به دیگر فیلم های نوروزی  یک هفته دیرتر به اکران عمومی درآمد به «بانی فیلم» گفت:  اما با تمام این شرایط  خوشحالیم که فیلم برای مخاطبان به نمایش  در آمد   چراکه مخاطبان خود را به سالن دعوت می کند.
او افزود:در حال حاضر  نمایش این فیلم با 6 سالن  ثابت و 3 سالن تک سانس   در سینماها ادامه دارد و اختصاص این میزان سالن به فیلم ما اصلا خوشحال کننده نیست ،چراکه طبیعتا بر فروش فیم تاثیر نا مطلوب می گذارد.
وی با بیان اینکه امکانات زیادی هم برای تبلیغات این فیلم در سطح شهر نداریم، گفت: دستگا هها و جریانات فرهنگی هم که باید   از این فیلم حمایت می کردند هیچ کمکی به  فیلم ما نکردند .
کارگردان فیلم «قاعده تصادف» در ادامه گفت: اما  فروش فیلم ما بااین میزان سالن  کم  نه تنها پایین نیست، بلکه روز به روز بیشتر هم می شود. سیر صعودی  گیشه فیلم ما در روز های  گذشته این را برایمان  ثابت کرده و ما در یافتیم که مبلغین  واقعی فیلم ما  خود مخاطبان فیلم هستند.کسانی که فیلم را دیدند و دیدن آن را به  دیگران توصیه می کنند.قطع به یقین مخاطبین این فیلم بعد از تعطیلات بیشتر هم می شود،چراکه بخش گسترده ای از مردم در حال حاضر تهران نیستند و دانشجویان هم  وقتی  بعد از تعطیلات به تهران برگردند  فروش فیلممان بیشتر می شود.
منوچهر محمدی: بعد از تعطیلات،فروش «حوض نقاشی »بیشتر می شود
منوچهر محمدی تهيه‌كننده «حوض نقاشي» گفت:در مجموع از گیشه فیلم «حوض نقاشی» در ایام نوروز راضی هستیم.
وي با بیان اینکه اگر این فیلم شرایط  تبلیغات مناسبتری  در اختیار داشت، فروش به مراتب بالاتری  نصیبش می شد،  به خبرنگار بانی فیلم توضیح داد:  دوستان پخش کننده در برنامه کاری خود دارند  تا  بعد از تعطیلات نوروز  تبلیغات این فیلم را به صورت گسترده تری در سطح شهر تهران  پیگیری کنند. چراکه معتقدیم  بعد از ایام تعطیلات وقتی مردم از مسافرت های نوروزی خود  برگردند، به دیدن این فیلم می روند و  میزان اسقبال از  فیلم مراتب بالاتر می رود.
او افزود: در برخی از سینماها  فیلم را به اتفاق مخاطبان تماشا کردم. آنچه که در این دیدار رو در رو به نظرم آمد این است که مردم هم از دیدن فیلم راضی بودند و هم اینکه در انتها نسبت به موضوع فیلم ابراز احساسات می کردند.این نوع واکنش ها برای ما سازندگان  فیلم بسیار خشنود کننده است.
رضا سبحانی: «رژیم طلایی»فرصت تبلیغات در جشنواره فجر را از دست داد
رضا سبحانی کارگردان فیلم «رژیم طلایی» معتقد است: این فیلم به نسبت تعداد سالنهای کم، از فروش و استقبال خوبی از طرف مردم برخوردار است.
این کارگردان در خصوص اینکه با توجه به ژانر و بازیگران سرشناسی که فیلم رژیم طلایی از آنها برخوردار است ،اما به  فروش قابل توجهی تاکنون دست پیدا نکرده به «بانی فیلم» توضیح داد: اولا سالنهای سینمایی    فیلم رژیم طلایی به نسبت دیگر فیلم ها کمتر است. دوما فیلم های دیگر از پیشینه تبلیغاتی خوبی  خصوصا در جشنواره فجر برخوردار بودند، اما این فیلم ازاین تبلیغ محروم بود و در سکوت خبری کامل ساخته شد.لذا کاملا طبیعی است که  تا به حال نتوانسته  به گیشه بالایی دست پیدا کند. وی افزود: در روزهای آینده قطعا  بر تعداد مخاطبان این فیلم افزوده می شود و این فیلم ،خود باعث تبلیغ خودش می شود. در حال حاضر هم با این شرایط  از فروش فیلم راضی هستیم و در چند سالن هم که فیلم را با مردم دیدیم، آنها هم از دیدن فیلم راضی بودند .
بهرام عظيمي: از فروش «تهران 1500» رضايت دارم
بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» از فروش این فیلم با وجود در اختیار نداشتن تعداد مناسب سینما ابراز خرسندی کرد.
کارگردان این انیمیشن در گفت‌وگویی با فارس با ابراز خرسندی از فروش این فیلم گفت: از فروش «تهران 1500» رضایت کامل دارم و با عنايت خداوند، این فروش در حال صعود است.هرچقدر تبلیغات ما بیشتر شود به نظرم روی فروش تاثیر بسزایی می‌گذارد. وی ادامه داد: از فروش راضی هستم ولی در خصوص نحوه اکران باید بگویم که ای کاش سینماهای ما بیشتر بود. در پایان از پخش تیزر تبلیغاتی انیمیشن «تهران 1500» در شبکه‌های مختلف سیما ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ از تبلیغات تلویزیون راضی هستم اما قسمتی از این تیزر تبلیغاتی که در آن یکی از بازیگران که من قادر به نام بردن وی نیستم حذف شده است. وی افزود: این در حالی است که قسمت‌هایی از بازی همان بازیگر در برنامه «سین مثل سریال» به تصویر کشیده می‌شود.
«تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی با گذشت 17 روز از اکران‌های نوروزی با 620 میلیون تومان فروش پس از «رسوایی» ده‌نمکی در رده دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های نوروزی قرار گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط کاربر
آخرین مطالب